Jako producent piwa jesteśmy świadomi tego, że nasza komunikacja z konsumentami powinna być odpowiedzialna. Od lat stosujemy szereg reguł, w większości wprowadzonych na drodze samoregulacji, takiej jak branżowy standard znaków odpowiedzialnościowych.
Od 1 stycznia 2024 roku wchodzi w życie nowy, bardziej czytelny dla konsumentów system oznakowania, który obejmuje 3 piktogramy na każdym opakowaniu piwa zawierającego alkohol – zastąpią one pojedyncze znaki z hasłami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” Oraz „W ciąży nie piję alkoholu”. Dodatkowo na opakowaniach piw 0,0% także pojawi się symbol 18+.
W 2023 roku mija 15 lat od wprowadzenia na butelkach i puszkach z piwem pierwszego znaku odpowiedzialnościowego „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. W 2010 roku branża zaczęła zamieszczać kolejny – „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, a trzy lata później etykiety znakowano także hasłem „W ciąży nie piję alkoholu”. Dotychczas oznaczenia te stosowano rotacyjnie. W 2023 roku zdecydowaliśmy się na uproszczenie znaków oraz jednoczesne stosowanie wszystkich trzech ikon na każdym opakowaniu piwa alkoholowego.
– mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
Grupa Żywiec posiada także własny, wewnętrzny Kodeks Odpowiedzialnego Marketingu, który bazuje na przepisach IARD (International Alliance for Responsible Drinking), a także jest sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy autorstwa Rady Reklamy.
Wszelkie zastrzeżenia dotyczące zasad etyki biznesowej można zgłaszać tu: speakup.heineken.com